17 юли 2015 г.

Печени пилешки бутчета с моркови и портокалова глазура


Обичаме пилешко. Разбира се предпочитаме домашно отгледано, търчащо на свобода в двора, ровещо в градината и хранено само със зърно. Но при липса на подобно прибягваме до магазинната мрежа. Тук вече се чудиш, искаш ли наистина да ядеш пиле или можеш да минеш и без него. Ако случиш на „сухо“ пиле DUC, защото вече и него го давят във вода, има вероятност да се насладиш на вкусна пилешка порция. Ако ли не, оставяш на будния ти или заспал разум да реши вместо теб.
Аз ще се опитам да ви подмамя да си сготвите пилешко по една много сполучлива рецепта, взаимствана от Марта Стюарт 
и леко променена от мен, а вие преценете до колко е по вкуса ви и дали ще ми се доверите. Продуктите не са много и ястието е семпло – моркови, портокал, пилешко и лимонов ориз, но съчетанието им в едно, обединени с мекият и нежен вкус на маслото, го прави сочно, с балансиран вкус и нежен аромат. 


Продукти
/за 3 порции/

6 пилешки бутчета или 3 бр. гърди с кожата
500 гр. млади моркови
3-4 с.л. зехтин
сол и черен пипер на вкус
1 с.л. масло
½ ч.ч. сухо бяло вино
½ к.ч. портокалов мармалад
1 портокал

за лимоновия ориз
2 ½ ч.ч. вода
1 ч.ч. ориз
½ ч.л. сол
1 ч.л. масло
черен пипер на вкус
сока и кората на 1 лайм


Приготвяне

Пускаме фурната да се загрее на 240°
Почистваме морковите и ги нарязваме на маки трупчета. Ако са по-едри ги и разполовяваме. Поставяме ги в малка тавичка, посоляваме ги, поръсваме ги и с малко черен пипер, поливаме със зехтина и ги разбъркваме. Отгоре им подреждаме пилешкото месо, предварително леко посолено, като разпределяме под кожата му бучката масло. Поливаме с виното, покриваме с алуминиево фолио тавичката, така че да не излиза парата и слагаме във фурната.
След 15 минути изваждаме, махаме внимателно фолиото и намазваме пилешкото с мармалада. Покриваме с фолиото и връщаме във фурната за още 15 минути. След като изтекат и те, отново го изваждаме, обръщаме месото, мажем го пак с мармалад, покриваме всяко едно парче с по тънка шайба портокал и ръсваме отново нежно с черен пипер. Връщаме тавичката във фурната, вече без фолио и допичаме окончателно за още около десетина минутки или докато се изпече и от тази страна и ни хареса наглед.



Междувременно в малка касеролка си сваряваме ориз за гарнитура, в съотношение 2,5 :1 вода/ориз. Слагаме ориза във врящата и подсолена вода на среден  огън и когато е полуготов, изключваме котлона, покриваме плътно с капак и отвеждаме настрана, но на топло, близо до все още топлия котлон. Когато поеме всичката влага и се подсуши, добавяме малка бучка масло, поръсваме с черен пипер и настъргана кора от лайм + сока на ½ лайм и разбъркваме с вилица.

Сервираме със листна салата и охладено вино - бяло или розе.


----------------
Ястието се получава също толкова вкусно и като замените портокала с праскова или кайсия (плод и мармалад)



Опитайте и да ви е сладко!




8 коментара:

  1. Чудесно оранжево предложение!
    Харсевами, определено!

    ОтговорИзтриване
  2. След това оранжево имаше друго, Аля - оранжев сладолед. :) Ама хич не се бях замислила, че съм била яхнала оранжевата вълна. Беше невероятна, а сега съм на зелена. Скоро ще покажа.
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
  3. Правила съм пилешко с портокал и с цитрусов сос, така че вкусът ми е познат. При теб ястието е обогатено с морковите, лимоновия ориз. За сега само ще се облизвам, докато и аз го направя! :)
    Хубава петъчна вечер, Ирма!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ина! Ще се радвам да ви допадне комбинацията и вкуса, много е добра, наистина. Да ви е сладко! :)
      Прегръдка!


      Изтриване
  4. В твоите снимки,Ирме винаги има една мека,красива светлина....очарователно!
    Ястието е направо прелест!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Миленка! :)
      Хубаво е, че и снимките ти харесват, че аз все кусури им виждам, все се опитвам да поправя тук-там, но после се отказвам. Е, не ми се получава това, което искам! Но това не е толкова важно, рецептите са във фокуса на светлината, те са темата тук и се радвам, че ти допада ястието, мила! :))
      Много усмивки от мен! Прегръдка!

      Изтриване
  5. Ирме, много вкусно това пиле, правила съм отделно с морков, и отделно с портокал, но заедно изглеждат още по-вкусни! Това пиле Дюк само на мен ли ми изглежда ужасно, никак не ме привлича, като изкуствено стои, нищо че уж било "истинско", даже не съм посягала за проба:)
    Според мен на "Джиев" са добри. Прегръдка за теб, снимките са чудесни!

    ОтговорИзтриване
  6. Весе при нас имаше (а може би още да има) фирмен магазин на Джиев и преди много години пазарувах от него, докато изведнъж качеството на всякакво пилешко се развали тотално и повече не го погледнах. После, за един по-дълъг период от време успявах да се примиря с качеството на Градус, но и те сгазиха лука. Минах на DUC, но честно казано не винаги, да не кажа рядко, пилетата им струват и не са гъбясали и те от вода. За другите екстри в тях не ми се и мисли. Но няма какво да се заблуждаваме, че в магазин въобще може да има нещо добро - в България добро месо, означава задължително отгледано домашно.
    А рецептата е страхотна, наистина. Благодаря ти, мила!
    Поздрави и прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване